Visual branding
Eigen identiteit
Hoe wij een visuele identiteit van een bedrijf ervaren ligt eigenlijk heel dicht aan tegen hoe wij onze eigen identiteit ervaren. Wat maakt wie u bent, hoe komt u over. Het is het meest tastbare deel van een onderscheidende positionering. Men ervaart dat direct als men een bedrijf bezoekt. Elk bedrijf heeft een eigen karakter. De visuele bedrijfsidentiteit laat zien wat u doet als bedrijf. Maar geeft uw huidige visuele identiteit het juiste beeld. Laat dit alle aspecten van uw merkpersoonlijkheid zien. Laat dit op een gebalanceerde manier uw specialiteit of innovatiekracht zien.
Ons vak is de kracht van uw bedrijf om te zetten naar een concrete, tastbare visuele identiteit door middel van verhalen en design – storydesign.
Kleren maken de man
Shakespeare zei ‘Clothes maketh the man’, maar dit geldt ook voor uw bedrijfsidentiteit of Corporate Identity. Die verdient voortdurende aandacht. Het mooie van het creëren of opnieuw krachtig en actueel maken van een corporate identity of bedrijfsidentiteit is de zoektocht, het naar buiten brengen van datgene wat er eigenlijk al is. Wat is het verhaal achter de organisatie, wat is de relevantie van het bedrijf. Welke beelden horen daarbij, welke kleuren, welke vormen. Hoe kunnen we dit op de juiste en stijlvolle manier combineren. We schrijven het merkverhaal (brandstory) en maken het merk en daarmee ook uw specialiteit of innovaties door middel van design manifest. Wij laten uw merk schitteren. Stap voor stap. Dat is een fantastische bezigheid en is altijd een prachtige reis. – elk bedrijf is het waard.
Wat levert het u op als bedrijf
Dat u wordt gezien. Dat u opvalt en uw onderscheidende karakter kan laat zien. Dat alles klopt en de presentatie goed is. Dat maakt uw producten mooier. Een goed product verdient die ondersteuning en een goede klant verdient de bevestiging dat ze met de juiste organisatie samenwerkt. Het brengt samenhang in alle activiteiten. U wordt onbewust aantrekkelijk. En een merk dat sterk communiceert wordt een vriend. Het maakt de wereld mooier. En uw sales kan dat mooie verhaal vertellen.
En dat heeft natuurlijk ook intern zijn effect: medewerkers excelleren als ze trots zijn op hun bedrijf. De ziel van uw bedrijf hoort in de hoofden en harten van uw medewerkers thuis. Sterke beelden en iconische verhalen helpen daarbij. Brand design loont en is opwindend: het is de efficiëntste manier om de waarde van uw bedrijf te verhogen.